Cum recunosti o agentie de recrutare buna?

 

Articol publicat pe: Studentie.ro
Data publicarii: 02.03.2016

Pe piata din Romania sunt in acest moment cateva sute de agentii de recrutare si plasare de forta de munca – unele mai mici, altele mai mari, unele generaliste, altele specializate. Pe cele cu adevarat profesioniste insa, pe care te poti baza oricand, le numeri pe degete. Si pe buna dreptate, avand in vedere ca mare parte dintre cele existente si-au dezamagit candidatii prin oferte mincinoase. Nu e de mirare astfel ca s-a creat de-a lungul timpului o stare de ingrijorare in randul publicului, a carui incredere in agentiile specializate a scazut dramatic.

Totusi, dupa cum am vorbit si in articolele precedente, lista de avantaje pe care specialistii o pot obtine pentru clientii lor nu este deloc de ignorat. Atunci cum faci sa recunosti o agentie de calitate, care pune pe primul loc interesul candidatilor si care te ajuta cu adevarat nu numai sa obtii locul de munca dorit, dar si sa beneficiezi la maximum de avantajele sale? Iata cateva dintre elementele de identificare ale unei astfel de companii:

Experienta
O agentie de recrutare profesionista are in spate ani buni de activitate, timp in care a plasat mii de candidati; a acumulat astfel un bagaj important de informatii privind companiile cu care colaboreaza, calitatea acestora si standardele pe care le au privind viitorii angajati; in paralel, Consultantii stiu cum sa-ti identifice nevoile si calitatile astfel incat sa iti faca cele mai bune recomandari, potrivite profilului tau

Istoricul
O companie de calitate are un istoric bun, cu nenumarate recenzii de la candidati multumiti, cu diverse premii obtinute si recunoasteri oficiale

Parcursul 
Adevaratii profesionisti vin mereu cu noutati, inoveaza si seteaza directii de lucru; la o firma serioasa vei gasi mereu promotii active, liste complete de servicii si oferte diversificate

Transparenta 
Cu cat Consultantul iti ofera mai multe detalii despre agentie, ofertele acesteia si locul de munca pe care urmeaza sa il primesti, cu atat da dovada ca intentiile sale sunt dintre cele mai bune

Vizibilitatea 
O agentie care isi face treaba bine are toate motivele sa fie vizibila; astfel ca investeste timp, expertiza si bani in imaginea sa: publica anunturi de recrutare pe site-urile de specialitate, are aparitii in presa si isi face reclama continua.


Cum poti sa verifici toate aspectele de mai sus? Simplu:

• Cauta recomandari de la rude, prieteni, cunostinte sau pe internet: studiaza retelele sociale si ia in calcul si numarul paginii de afisare in momentul in care cauti pe motoarele specializate - companiile cu renume au site-urile optimizate, accesibile, orientate catre client, lucru care le face sa apara pe primele pagini ale motoarelor de cautare

• Fii atent la modul de desfasurare a interviului in momentul in care esti in dialog cu Recrutorul – are un discurs profesionist sau superficial? Este cu adevarat interesat de profilul tau si curios sa afle cat mai multe informatii? Iti trimite la final un e-mail cu oferta completa? Te invita si la o discutie fata in fata sau se rezuma doar la cele telefonice? Toate acestea sunt elemente care te pot ajuta sa iti dai seama daca ai de-a face cu adevarati profesionisti in domeniu sau cu niste amatori

• Fii suspicios daca ti se fac promisiuni ce par prea frumoase ca sa fie adevarate – un Consultant profesionist este extrem de sincer si realist privind atat calitatile, abilitatile si compatibilitatea ta cu un job anume, cat si in privinta avantajelor acestuia si a pachetului de servicii pe care ti-l poate oferi. O agentie buna poate face intr-adevar multe pentru tine, dar NU iti obtine si job-ul: TU esti cel care trebuie sa ii dovedesti angajatorului ca esti omul de care are nevoie. Asadar, oricine iti promite marea cu sarea si iti face oferte suprarealiste ar trebui sters de pe lista de posibili colaboratori.

Banca de Joburi si Studentie.ro iti recomanda sa verifici agentiile de recrutare inainte de semna un contract de mediere cu una dintre ele. Fii atent sa fie acreditata de Inspectoratul Teritorial de Munca si sa aiba codul CAEN potrivit activitatii desfasurate: 7810 pentru cele care plaseaza forta de munca in strainatate. Nu ezita sa pui intrebari si nu incheia niciun dialog cu Recrutorul daca nu esti pe deplin lamurit.

Urmareste la fiecare doua saptamani seria noastra de articole despre locurile de munca, recrutare si piata fortei de munca din tara si strainatate, pentru a fi la curent cu cele mai noi informatii din domeniu si pentru a prinde cele mai utile ponturi care sa te ajute sa obtii job-ul pe care ti-l doresti. Impreuna construim cariera ta!